Bednarska Demokracja

Sprawozdanie z posiedzenia Sejmu szkolnego 1 SLO „Bednarska” z dnia 12 stycznia 2015 roku.

Sprawozdanie z posiedzenia Sejmu szkolnego 1 SLO „Bednarska” z dnia 12 stycznia 2015 roku.

Porządek obrad:

  1. Sprawozdanie marszałka Sejmu dotyczące szkolnych instytucji demokratycznych
  2. Wybór delegatów na Sejm Wielki
  3. Dyskusja na temat wyników nauki szkolnej

Ad1. Sprawozdanie marszałeka Sejmu Michała Sienickiego

Sejm

  • Aktywność ustawodawczą Sejmu marszałek ocenia jako dobrą.
  • Zdecydowanie zwiększa się liczebność i aktywność uczniów w Sejmie
  • Informacje o działalności niektórych komisji sejmowych nie docierają do społeczności szkolnej
  • Nienajlepiej działa archiwizowanie dokumentacji, wprowadzamy rozwiązania tego problemu
  • Przygotowywane są sprawozdania z obrad Sejmu, które są umieszczane na stronie szkolnej

Sąd

  • Sąd działa nieczęsto ale skutecznie
  • Wprowadzono kilka udoskonaleń formalnych
  • Ulepszone zostały zasady określające czas kadencji sędziów
  • Unikanie spraw sądowych mogłoby ułatwić spopularyzowanie praktyki mediacji

Ad2. Sejm w drodze głosowania wyłonił reprezentację na Sejm Wielki

Skład reprezentacji:

Jan Wróbel
Paulina Cegłowska
Filip Haka
Michał Sienicki
Wanda Łuczak
Bartłomiej Pielak
Katarzyna Wiśniewska
Katarzyna Cyprynowska
Alicja Dymna
Maciej Tarnowski
Barnaba Rud Chlipalski
Jakub Rurarz
Stanisław Kaźmierowski
Chcesz listę obecności?

Za powyższym składem reprezentacji głosowało 27 osób, przeciw: 0, wstrzymało się: 0.

Ad3. Dyskusja na temat wyników nauki szkolnej

Punktem wyjścia do dyskusji było zadane przez grupę nauczycieli pytania: czy obserwujemy kryzys motywacji u uczniów i obniżenie wyników w nauce? Jeżeli tak, to jakie są przyczyny?

Podczas dyskusji przedstawione zostały liczne interpretacje aktualnej kondycji 1 SLO oraz propozycje zmian.

Jędrek Owsiński przedstawił pomysł przeprowadzenia ankiety w celu określenia najważniejszych problemów pojawiających się w szkole, Sejm przez aklamację zaakceptował ten pomysł, zgłoszone zostało kilka propozycji pytań do ankiety.

Posłanka Agata Stryjek zwróciła uwagę, że trudno jest prowadzić dyskusję na ten temat bez określenia jaką szkołą ma być Bednarska, co wiąże się ściśle z określeniem jakie wartości i cele są dla nas szczególnie ważne. Sejm przez aklamację podjął decyzję, że wróci do tego punktu obrad w czasie najbliższych posiedzeń.

Termin kolejnego posiedzenia Sejmu ustalono na 16 lutego 2015.

Notował:

Filip Haka