Sprawozdanie z posiedzenia Sejmu szkolnego 1 SLO „Bednarska” z dnia 1 grudnia 2014 roku.
Porządek obrad:
1. Ogłoszenie o pikniku 13 czerwca
2. Wybór prezydium sejmu
3. Dyskusja o szkolnym spotkaniu świątecznym
4. Dyskusja o długości lekcji
5. Sprawozdanie z działalności pełnomocnika sejmu do spraw promocji.
6. Dyskusja o systemie antyplagiatowym
7. Zaprzysiężenie sędziów
Sejm przegłosował zmianę porządku obrad.
Nowy porządek obrad:
1. Zaprzysiężenie sędziów
2. Ogłoszenie o pikniku 13 czerwca
3. Wybór prezydium sejmu
4. Dyskusja o szkolnym spotkaniu świątecznym
5. Sprawozdanie z działalności pełnomocnika sejmu do spraw promocji.
6. Dyskusja o systemie antyplagiatowym
7. Dyskusja o długości lekcji
Ad1. Zaprzysiężenie Sędziów:
Przysięgę sędziowską złożyła Pani Dorota Fiett
Ad2. Ogłoszenie o pikniku 13 czerwca
Omówiono kwestię udziału uczniów w organizacji obchodów dwudziestopięciolecia szkoły.
Uchwała numer 1:
Sejm powołuje Paulinę Cegłowską na pełnomocniczkę do spraw organizacji pikniku.
Uchwała została przyjęta przez aklamację.
Sejm oczekuje sprawozdania pełnomocniczki w styczniu.
Ad3. Wybory prezydium Sejmu i Marszałka Sejmu
Sprawozdanie Komisji skrutacyjnej:
Komisja skrutacyjna w składzie:
Posłanka Adrianna Wośko, posłowie: Mateusz Pancewicz, Marek Szpanowski
obliczyła głosy oddane w wyborach członków Prezydium Sejmu oraz w wyborach Marszałka.
W wyborach Prezydium oddano następujące ilości głosów na poszczególnych kandydatów:
Filip Haka - 35
Bartłomiej Pielak - 0
Michał Sienicki - 22
Zofia Hadryś - 9
Stanisław Kral - 4
Katarzyna Wiśniewska - 35
głosów nieważnych - 0
Do Prezydium wybrali zostali pp. Filip Haka, Michał Sienicki i Katarzyna Wiśniewska.
W wyborach Marszałka Sejmu na kandydatów oddano następujące liczby głosów:
Michał Sienicki - 27, Filip Haka – 6, głosy nieważne – 2
Sejm wybrał na Marszałka p. Michała Sienickiego.
Ad 4. Odbyła się dyskusja o szkolnym spotkaniu świątecznym
Ad 6. Przeprowadzona została dyskusja dotycząca systemu antyplagiatowego
Główne zagadnienia poruszane w dyskusji:
Czym jest system antyplagiatowy i jak działa?
Jaka jest częstotliwość używania systemu?
Dlaczego są uczniowie, którzy przez trzy lata szkoły nigdy nie zetknęli się z antyplagiatem?
Czy system jest potrzebny?
Czy w szkole społecznej używanie sytemu antyplagiatowego podważa zasady zaufania społecznego?
Czemu służy używanie systemu?
Kto i w jakich okolicznościach powinien być sprawdzany systemem antyplagiatowym?
Czy używanie systemu powinno być dla nauczycieli możliwością czy obowiązkiem?
Uchwała numer 2:
Sejm rekomenduje dalsze korzystanie z systemu antyplagiatowego.
Komentarz: intencją ustawodawcy jest wprowadzenie tematu sposobów zastosowania systemu antyplagiatowego do porządku obrad Rady wychowawców i Rady pedagogicznej.
Głosów: za: 14, Przeciw: 4, Wstrzymało się: 3
Wolne wnioski:
Uchwała numer 3:
Sejm prosi Marszałka Sejmu o opisanie stanu instytucji demokratycznych.
Głosów: za: 17, Przeciw: 0, Wstrzymało się: 3
Uchwała numer 4:
Sejm prosi Dyrekcję o przedstawienie zwięzłego raportu dotyczącego stanu szkoły ze szczególnym uwzględnieniem rekrutacji i rozwoju liceum.
Głosów: za: 15, przeciw: 8, wstrzymujących się: 6
Pozostałe punkty porządku obrad zostały przeniesione na kolejne obrady.
Termin kolejnego posiedzenia Sejmu ustalono na 12 stycznia 2015.
Notował:
Filip Haka